Wednesday, November 24, 2010

mkn2 at rumah Mak Anjang - Sg Buaya Selangor

Rawang - Ahad - 21 November 2010 - Aku dan keluarga telah dipelawa ke rumah Pak Anjang (Cikgu Rahman Darus) di Sg Buaya Selangor .. Tapi sebelum tu aku dan keluargaku pi kenduri kat rumah makcik aku yang jaga aku dari kecil lagi .. kendurinya kat batu Berangkai Kampar .. best kenduri tu .. yelah kerana makcik hampir satu keluarganya kenal aku dan keluarga aku .. pepatah melayu kata, air yang dicincang tak akan putus .. perhubungan antara makcik dan keluarga aku .. lebih kurang pukul 2 petang baru blaik rumah .. lepas tu siap2 tuk ke rumah mak anjang aku lak .. lebih kurang 2.45 petang kitaorg gerak .. dan sampai sana pukul 4.00 petang .. datang2 jer dah ada tetamu .. rupanya sedara mak anjang gak .. hmm kitaorg sama2 gotong royong petang tu .. mmg best ler .. bakar ayam, masak steambot .. yang tukang bakar lak abg john@azizi - BF Angah ..  yang tukang masak lak mak anjang .. yang lain2 just tolong ala kadar jer .. dalam pukul 7 semuanya siap .. dan pukul 7.45 malam kitaorg pun start mkn .. sblum mkn tu kitaorg buat sedikit tahlil dan potongan kek ulang tahun kelahiran mak anjang yang ke 49 tahun .. sedap kek yang abg John belikan .. ada aiskrim dan blueberry kat kek tu .. lepas mkn kitaorg kemas2 dan bersembang .. mlm tu kali pertama bapak aku bersembang dengan bakal anak saudaranya yang baru iaitu abg John .. apa yg aku dpt nyatakan kat sini abg john ngan bapa btul2 segan .. bapak dan abg john bahasakn diri masing2 saya .. tapi lepas angah tegur barulah abg john membahasakan diri bapak aku sbg Cu Lan dan Mak aku Cu Limah .. uhuhu .. tp agak perlahan coz maih segan lagi .. hakikatnya mlm tu abg john kuat mkn .. dia ajak aku mkn buah jambu tpi dia sendiri mkn dua kali tambah buah jambu .. hahahah .. lapar kowt .. yelah letih dok membakar ayam .. tk pelah .. nanti mak datang lagi sekali mak bawak buah jambu kesukaan abg john .. bapak kata panggil pak cik jer cukup smntara waktu .. uhuhuh .. lebih kurang 9.30 kitaorg bergerak blik kampar mlm tu .. dan sampai kampar dalam pukul 11.20 malam .. mmg letih gak mlm tu .. berjalan jauh .. akhirnya dapat gak keluarga aku berjumpa ngan abg John dan abg Shah@BF Along .. Apa2 hal pun mlm tu kitaorg enjoy sesangat .. rugi pak long sekeluarga tk der .. pada hal Pak Anjang dah ajak .. okaylah sambil baca blog aku ni .. korang tatapilah keseronokan pada petang tu kat rumah pak anjang .. Layaannn ... 

mak anjang wif angah 

bapak n husna 

pak anjang tgh dok bersembang .. 

Abg John n Angah 

pemotongan kek 

persekitaran rumah pak anjang 

saat romantika pak anjang n mak anjang 

mkn2 .. 

bakar membakar 

ulang tahun mak anjang yang ke 49 ..

time to eat ..

Kak Dira - berspek mata ..

pemotongan kek 

hmm sedap .. lyan habis seh .. 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...