Saturday, May 7, 2011

Akhirnya .. Goodbye Ipoh .. Welcome Johor ..

Tidak perlu berkata apa2 .. aku hanya menunggu pukul 12 tengah hari 6 hb Mei 2011 .. Rasa tidak sabar menuggunya .. haa .. nak tahu aku tunggu apa .. Tentulah aku tunggu Keputusan UPU .. atau senang kata Penukaran aku dari IPTS ke IPTA .. Sebenarnya sebelum ni aku dari IPTA .. tp disebabkan nak apply IPTA kna tunggu sijil konvokesyen tu aku apply IPTS .. Kebetulan kos yang agak menaraik juga yg aku apply kat IPTS .. nak dijadikan cerita pertengahan sem 2 (thn 2011) aku apply tuk berhenti .. walaupunagak berat sbb aku yg pilih bidang ini .. dan kebetul;an bidang ini pun mmg baru dan ramai org yg cuba ceburi bidang ini .. Tapi ternyata hidup ini perlukan Pengorbanan yg besar .. Aku pasti dengan apa yg berlaku ini semua pasti ada hikmah .. Alhamdulillah inilah saat yg aku nantikan .. Tuhan nak bantu aku .. 6 Mei 2011 - pukul 12 tgh hari aku bukak web UPU .. Aku masuk no kad pengenalan .. Wahhh .. aku punya agak terkejut sbb tawaran kemasukan aku berjaya .. Aku dapat Universiti Tun Hussein Malaysia (UTHM) .. tempat yg sama dgn adik aku dan kwn lama aku dari Kolej Komuniti Pasir Salak (KKPS) .. Tapi kali ni kos yg sama aku amik kat KKPS dulu .. emm .. tk perlah .. dlm IT ada juga belajar Multimedia .. walaupun bukan semua .. sekurang2nya .. aku ada tmpat baru nak belajar .. Bak kata En Roy nak sambung belajar tmpat lain mmg kna tggu lama .. pling tdak setahun or setahun setgh ... ah tu zaman ko dulu .. zaman sekarang ln .. sbnrnya sblm aku msuk sem 2 selepas tangguh sem aku dah bt backup .. aku apply SPA dan UPU .. so, dari situ aku just follow kelas mcm biasa sambil tunggu result UPU .. tuk SPA nama aku tercalon dalam 10 org simpanan .. Hasilnya .. aku akan daftar kat UTHM 1 Jun 2011 ni .. org lain duk cuti aku ada kuliah lak .. aduhh .. ini buktinya permohonan UPU aku berjaya .. 


~ Selamat Tinggal Ipoh .. Selamat Datang Johor .. ~ 



No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...