Thursday, May 26, 2011

Kata2 Hikmat - Rezeki ada dimana2 (pegang kata2 ni)

Betullah apa org dulu2 kata, "Rezeki ada dimana2 shj .. Aku pegang kata2 tu .. kemana shj aku ingat kata2 tu .. Selepas shj aku berhenti dari KPTM Ipoh, baru2 ni aku br shj dpt berita gembira .. bkn 1 bkn 2 tp 3 .. haa .. amik kaww .. Kaww Ada !! .. 

6 Mei 2011 - Keputusan UPU (Jum Masuk U) keluar .. Aku dapat tawaran sambung belajar kat Universiti Tun Huseein Onn Malaysia (UTHM), Johor .. Diploma Teknologi Maklumat (3 tahun) .. Tapi ada seorang kwn aku dari Kolej Komuniti Pasir Salak (KKPS) gak sama dgn course yg aku dpt ni just bt setahun setengah jer .. sbb dia guna mata kredit dia dari KKPS .. Dalam kata lain masa tuk Diploma kat UTHM boleh disingkatkan melalui mata kredit sebelum ni .. so, aku akan cuba tanya ketika pendaftaran nanti .. Harap2 bolehlah .. kire nanti aku jimat masa .. then mudah bg aku utk apply Ijazah Teknologi Maklumat nanti .. InsyaAllah .. Tuhan kata rezeki ada dimana2 jer .. Janji kena Usaha dan Tawakkal .. 

25 Mei 2011 - Keputusan Politeknik Lulusan Kolej Komuniti/Politeknik keluar .. Aku juga ditawarkan kursus di Politeknik Premier Ungku Omar Ipoh (2 tahun setgh) .. Woo .. rezeki dtg berganda beb .. Mak aku kata, ada hikmah apa yg berlaku kat KPTM Ipoh tu .. Tuhan masih nak bantu HambaNya lagi .. Alhamdulillah .. Politeknik akan start daftar 5 Julai 2011 .. Aku ditawarkan Program Diploma Teknologi Maklumat (Pengaturcaraan) .. husshh .. susah tu beb .. nak jadi programmer .. 

emm, ntah .. aku pun still tak buat keputusan lagi sbb kalau boleh aku nak masuk poli .. tp poli susah lak .. UTHM ada dua sbb aku masuk, first sbb ada org KPTM Ipoh cabar aku masuk U .. aku ingat kata2 dia lg .. dia kata kenapa dia (aku) tak masuk U dulu after SPM if dia tahu sini (KPTM) teruk .. haa .. ni haa aku dah nak masuk U dah pun .. 

19 Mei 2011 - untuk kali pertamanya, artis call aku .. gilalah beb .. huhuhu .. Zimi Sofazr call aku .. pukul 6.20 .. (still smpn history lg tau) .. Aku tahu pun dari kak Ween (Isteri abg fairuz Sofazr) dan Diela (fans rapat  Sofazr) .. aku mula tak tahu tujuan Bro Zimi call aku .. Bila dia cakap dgn aku baru tahu apa tujuan dia call aku .. Dia mintak aku buat Kelip Video Lagu baru Kak Isma (Isteri Abg Zul 2by2) .. Zimi kata ni lagu utk Album baru Kak Isma .. Dia suruh aku msg dia email aku .. then dia akan attach lagu2 kak Isma pada aku .. hmm .. agak terkejut aku .. sbb aku dah mulai terasa dihargai .. yelah selalu aku buat video sofazr .. Zimi juga pesan lepas siap nanti upload kat acc Youtube .. pastu bg link kat dia .. Zimi lak akan tunjuk pada Kak Isma dan beberapa org utk tunjuk hasil video aku .. If berjaya aku akan dibayar oleh Zimi Sofazr merangkap Pengurus Besar Syarikat Global Record .. hushh .. Harap2 berjayalah beb .. InsyaAllah .. Amin .. 

Ini aku sediakan link Account Youtube milik aku kat bawah ni .. 


dan juga first trial aku buat video tuk Kak Isma .. 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...