Friday, November 4, 2011

JPA >> Pinjam vs Biasiswa

Alhamdulillah rezeki adik aku .. Macam2 peluang dan rezeki yang Tuhan limpahkan dan turunkan kepada adik aku yg no 2 ni .. Nama diberi Nur Izyan .. Petang tadi selepas Jumaat dia dikejutkan dengan panggilan dari Pihak JPA .. Pihak JPA memberitahunya bahawa dia layak menerima Biasiswa .. Bermakna dia tidak perlu meneruskan Pinjaman PTPTN .. Naik sem ni after Raya Haji, dia just perlu batalkan sahaja penyambungan semula PTPTNnya itu .. Dengar kata Biasiswanya adalah RM4500 .. tu diaa .. kalah PTPTN .. Hambik ko .. emm .. Bermula dari dia Tingkatan 3 sampai lah nii .. mcm2 Allah dah berikan pada dia .. Atas usahanya juga .. Alhamdulillah .. tak putus rezeki adik aku sorang nih .. Aku jer yg rasa2 baru merasai nikmatnya pada Majlis Konvokesyen ke 7 Kolej Komuniti Perak .. Rasanya itulah yg aku puas habis .. utk Sem 1 aku di UTHM masih tidak boleh dibanggakan lagi .. kerana keputusan pointer aku masih diparas yg agak baik juga .. Antara 2.5 ke atas dan 3.0 ke bawah .. haa .. pikir2lah yer .. InsyaAllah aku akan cuba usahakan tuk next sem .. Tapi adik aku kata bg yg short sem mcm aku nih, mcm mana nk apply JPA sbb sekurang2nya mulai sem 1 lah dah kena score 3.5 ke atas .. sbb JPA kire setahun utk 2 sem .. Naik sem 3 br JPA luluskan permohonan biasiswa kita .. Persoalan : Sem 2 boleh ke aku score smpi 3.5 dan ke atas .. emm .. ntahlah .. tak beranilah .. kalau aku dpt pun pertghn sem 3 br pihak JPA call aku .. time2 tuh nk dekat dah pi praktikal .. emm .. so just better aku no give up .. just give the best for me & my family .. 

* Utk kwan2 aku di UTHM Johor Diploma Batch 11/12, korang usaha lagi tau .. InsyaAllah yg mana apply PTPTN tu korang akan merasai Biasiswa .. Apa2 hal pun konvokesyen aku tuk Diploma punya mungkin tak sama dengan korang ataupun lambat .. sbb kitaorg akan habis awal dari korang .. kitaorg hnya 3 sem shj .. then praktikal .. so, jarak antara sem tu adalh 2 sem gak .. mungkin konvokesyen kiter tak sama .. Wallhualam .. Good Luck tuk korang semua k .. 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...