Sunday, December 25, 2011

"Budak Kechik yang Besar"

24 Disember 2011 genap aku 22 tahun .. Kalau ikutkan aku dah masuk 23 tahun (ikut tahun) tapi aku lahir lewat sgt .. Kali ni aku nk ceritakan sedikit ttg hari kelahiran aku ni .. Org pertama yg wish birthday aku adalah Saudara Hidayatullah dari UTHM Johor .. Barangkali mungkin ada yg tidak tahu siapakah dia .. Tapi, yang pastinya hanya dia sahaja yg ada gelaran nama diberi kepada aku .. "Budak Kechik" itulah yang terpacul dimulutnya acapkali aku mengenali saudara ini .. Mungkin agak kelakar dan kadang2 kala tergelak sorang2 .. tapi bukan hanya dia sorang sahaj yg pggl aku dgn gelaran tersebut .. Pukul 12.30 tengah hari iaitu pada 23 Disember adalah waktunya .. ada lagi sorang iaitu Saudara Zulfadhli .. hahaha .. mmg lawak bila diorg pggl aku dgn gelaran tersebut .. sampailah birthday aku ni, masih panggil aku dgn gelaran "budak kechik" .. Alhamdulillah, ikatan kami bertiga masih utuh walaupun Karnival Intergriti Sahsiah Siswa (KISS) sudah pun melebarkan sayapnya .. Dari KISS juga kami rapat .. macam2 yang dapat kami bualkan dan kongsi .. Dalam diam rupanya Saudara Hidayatullah adalah bekas Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) di Politeknik JB .. Kebetulan dengan aku yang memegang JPP di Kolej Komunit Pasir Salak .. Tiada alasanlah jika kami berdua bekerjasama untuk menegakkan Suara Mahasiswa UTHM Johor .. Kepercayaan demi kepercayaan yang dia beri pada aku .. Aku banyak membantu dan menyalurkan maklumat kepada dia .. Selagi aku boleh bantu dan mengurangkan bebannya, aku akan lakukan .. Inilah diriku yang sebenar .. orang kedua yang wish birthday aku ialah Mentor IGG aku sendiri Saudara Syukri yang banyak memberi nasihat dan panduan kepada aku .. Dia kata naik cuti ni dia nak belanja aku sempena hari kelahiran aku .. Dia kata memang dalam perancangan setiap Naqib2 IGG .. opss, terlupa lak nak gtau .. IGG stand for Islamik Genius Group dan bekerjasama dengan Kelab Iqra UTHM .. emm, agak2 apa yang nak diberikan oleh Abg Syuk yer .. huhuhu .. Aku pun tak paksa yang lebih2 ... sekadar dapat merasa dan ikhlas pun dah cukup bagi aku .. Kepada yang lain juga, terima kasih banyak2 yang wish birthday aku kat FB .. penuh notify .. hakikatnya aku memang terlepas dari terkena tepung mahupun telur .. huhuh .. tu yg penting .. harap2 tak der lah naik cuti nih .. okaylah, sbnrnya aku ada cerita hari kelahiran aku tuk bahagian kedua utk tajuk yang lain .. tunggu sambungan ke2 pada besok malam .. insyaAllah .. Syukran  

1 comment:

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...