Friday, December 24, 2010

Saat Kebahagiaan - 21-22 Disember 2010

21 Disember 2010 - Selasa 
Pagi ni kali kedua kitaorg pi berkelah kat kongsor .. kali semua ikut .. ngan aku dan pak lang pun join .. sblm tu kitaorg masak2 kat rumah dulu .. nasi, lauk daging special (ntah apa namanya .. lper lak) .. resipi mak .. mcm2 lagi kitaorg masak .. pukul 2 kitaorg pi kongsor .. mmg best .. naik Hilux pak long .. mcm bwk pekerja indon pak long kata .. hahah .. kali ni kelah ajak nor, wawa dan chik .. asal smpi jer .. aku, mak long, pak long dan mak mkn dulu .. yg ln dok mndi mnda .. aku lak tk leh mndi .. agak bahaya kalo aku mndi .. aku masih pegang kata2 doktor .. kalo btul2 nk sehat kna tunggu 3 tahun .. jd dlm tempoh 3 tahun tu jgn dok gatai cari pasai pi patahkan blik tulang tu .. kali ni 3.30 kitaorg dah blik .. lepas tu, kitaorg lepak2 kat rumah pak long .. sambil tu siap2kn juadah tuk sambutan ulangtahun kelahiran aku .. hari tu masak bihun, kentang, ayam, kek tuk aku, agar2 merah .. haa .. rasanya itu jelah kowt menu kitaorg mlm tu .. mlm tu pukul 8 kitaorg dh mula mkn .. mcm bias mlm tu lagi sekali aku tukang baca doa mkn .. lepas jer baca doa dimulakan dgn pemotongan kek hari jadi aku .. perghh .. dah besar pun still sambut hari jadi lagi .. hahaha ... tak malu btul aku .. tk perlah .. apa aku kesah .. ramai org sayang aku .. masa diorg ada nilah kita syg dan hargai .. nanti bila dah tk der nyesal .. pukul 9 kitaorg habis mkn .. smbil mkn tu dok dgar lawak dari pak long aku .. mmg habis btull .. lepas tu dok tgk tv dan kemas2 sikit .. 

22 Disember 2010 - Rabu 
Pagi ni mcm biasa bgun .. sarapan sama2 .. lepas tu mak long ada buat kek lagi .. ntah kek apa .. aku pun tk smpat nk tnya kek apa mak long buat tu .. pukul 2 bapak pun sampai padang rengas tuk amik koitaorg .. tapi kitaorg blik lepas asar .. pukul 5.30 .. smpai Kampar dlm pukul 6.40 .. sampai2 jer trus bukak tv tgk cter drama seribu kali cinta .. (sekarang dah episod akhir) .. 
malam tu mmg penat .. yealh dari hari sabtu smpai hari rabu kitaorg blik padang rengas .. 5 haru kitaorg bercuti .. mmg percutian yg best .. rasa tak puas rasanya .. Terima kasih kepada mak long sekeluarga yang sambut ulang tahun kelahiran aku yg ke 21 .. walaupun terpaksa sambut awal .. 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...