Friday, February 11, 2011

Hari Baru .. Bulan Baru ..

Hari baru .. bulan baru .. hmm .. tuk minggu kitaorg dah bz dgn assignment yg diberi .. tap itu semua tak menjadi alasan tuk aku mengalah dan berhenti di pertengahan jalan .. utk sem ni aku akan cuba struggle dan berusaha .. aku mampu bangun dgn sendiri .. InsyaAllah .. seperti azam baru aku tuk tahun baru aku sekarang adalah tak mau pandang belakang dah .. nak memulakan hidup baru .. yg mana sikap aku yg agak negative seperti tidur lambat, keluar waktu maghrib, lepak tak tentu masa, tinggal waktu sembahyang dan beberapa yg lain .. semua tu aku buang tuk tahun baru .. termasuklah dgn tugasan2 yang diberi .. kalau aku tak tahu nk buat mcm mana .. aku cuba cari ikhtiar .. tuhan bg kita akal tuk berfikir .. jadi kita gunakan .. setakat ini tugasan2 aku dibuat bersama dengan 3 orang member baru aku .. yg sebenarnya satu member lama kolej aku dulu .. tu pasal aku rapat dgn dia .. kalau dia ada assignment pun aku yg bantu dia .. aku ajar apa yg aku tahu .. sama gak ngan aku .. kami berdua study sama2 .. abg are kata dia awek aku .. padahal dia dah ada pakwe dia sendiri .. pada mulanya aku buat biasanya jer .. tp dia pi cter kat member2 lama (batch aku) .. aku lepak ngan awek cantik .. aku dah berulang kali cakap just kwn lama jer .. kang tak pasai2 pakwe dia cari aku lak .. bukan dia cari abg are .. aku mmg tak kesah .. sbb aku tahu abg are just bergurau .. baiklah kiter cerita pasal tugasan plak yer .. setakat ni aku dpt tugasan yg aku boleh manage masa tuk buat dan rehat .. nk siapkan kerja yg agak sukar nit k boleh buat last mint .. lainlah dia dah prof .. tp aku ni masih terkontang kanting nk kejar ilmu yg diajar .. jadi asal dapat tugasan jer, ptg masa tuk aku rehat .. malam pukul 10.00 malam aku mula cari bahan dan sambil2 tu aku buat bisnes .. sambil tu lyan gak fb .. lalal .. sbb tu sumber utama aku berbisnes .. setakat ni aku tk berapa kelam kabut seperti apa yg member aku cakapkan .. kalau kita ada disiplin dan pengurusan diri, InsyaAllah kerja akan jadi mudah .. tp mmg letihlah .. yelah .. aku siap buat assignment aku study lak tuk subjek esok pagi .. supaya esoknya msuk klas aku tk der mcm terpinga2 .. yg mana aku tak faham bolehlah aku Tanya dlm kelas .. kan senang gitu .. yg pastinya satu badan aku penat termasuklah duit poket aku jadi tenat .. seminggu seratus lol .. tp itu kadang2 jer .. sbb mak cik aku amik bila hbis klas .. so jimatlah sikit .. walaupun tiap2 pagi naik teksi sorang2 kna bayar rm8 .. gila seh .. tumpoo keluarga aku mcm nii .. mmg bankrap trusss .. aku bukannya malas nak naik bas pagi2 .. tp kna bgun awal pastu kayuh basikal pagi2 .. kalau kelas start lmbt .. terlangut aku mcm org giler kat kolej .. baiklah aku naik teksi tuk klas yg start yg lmbt .. mlm tido lewat .. pg bgun awal .. dah lah aku ni senang dpt penyakit demam, pening dan skit kepala .. pi buat hal lak .. nasib baiklah mak aku tk berapa kesah sgt … tp dlm hati aku tahu .. mak aku gelisah memikir pasal keadaan aku dan adik beradik aku yg lain .. hmm .. ntahlah aku ras dah give-up lak ..  

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...