Wednesday, February 9, 2011

New Life - Part 2

Kali ni aku sambung cter aku bhgn kedua .. selepas masuk KPTM Ipoh .. minggu ketiga dan keempat .. tuk minggu ketiga aku dah semakin stabil .. stabil dlm semua aspek .. kawan2 kelas aku dah boleh terima aku mcm biasa .. dah ada yg mula ngam ngan aku .. Chot, Mustanir, Pak Din, Nazrin, Ika dan Adik .. yg lain tu aku just rapat biasa jer .. yg biasa sntisa ngan aku adalah chot dan Mustanir .. Diorg berdua bnyk tolong aku .. sanggup amik aku kat rumah mkcik aku tuk ajak lepak dpn dorm dan lepak dlm dorm .. itulah baru namanya kawan .. tgh2 rehat pun if aku msg dior tuk amik aku kat rumah mk cik aku, diorg sanggup .. diorg rapat ngan aku coz diorg duk dorm lama aku .. dorm 16A .. dan dalam kelas tu diorang berdua yg pggl aku b0oked .. lagi sorang perempuan .. baiklah .. now aku nk ceritakan soal pensyarah aku lak .. tuk klas IMD, Sir Anuar yg ajar .. dia ni lembut2 gak .. tp dalm lembut tu dia agak agresif bila student dia tak SENSITIF .. bukan sensitif tauching tau .. tp sensitif dgn persekitaran .. dalam kata lain jarang bukak buku dan baca dari muka surat pertama .. bnda ni semua gara2 Kuiz pertama yg agak mengejut .. nasib baik kitaorg diber masa tuk baca buku selama setengah jam .. itupun aku masih tak dpt jawab dgn betul .. huuu .. tuk kelas DPM .. sama seperti sem2 yg lepas iaitu Sir Shazli .. tuk kelas ni pun aku agak risau sikit .. sbb tak brapa kreatif .. idea ada .. tp nk olah dan bentuk mmg tak tahu .. IDB lak Puan Haslina Hashim .. Favaurie subjek aku .. uhuhuh .. sbb dah ada basic kat KKPS dulu .. mungkin tuk paper ni aku leh score .. harap2 ler yer .. time klas IDB dlm lab dok tanya jer aku .. nasib baik bhgn aku siap awal dari diorg .. tuk lab test dan teori stakat ni aku leh carry on seperti biasa .. IDTM pun sama gak .. setakat ni aku ada basic kursus luar dan ada belajar kat kolej lama aku dulu, KKPS .. stakat ni yg ada dlm genggaman aku IDTM dan IDB .. harap2 tuk 2 paper aku ni bleh buat yg terbaik tuk mid sem .. tuk PM aku mmg tak leh blah .. hnya 9 org jer yg ada .. 5 laki, 4 perempuan .. hahahah .. mmg kelakar dan bohhhsan doeee .. dah lah blajaq ttg sejarah SPM .. mmg habislah .. aduyai .. tak maju btui KPTM ni .. apa daaa .. setakat ni idak ler bz sgt .. aku pun pelik knapa mmber batch aku kata sibuk .. mungkin bln seterusnya sebuk tp bln pertama tak kan lah tk der masa nk lawat org kowt .. if jadilah pd korang pada masa akan dtg .. bukan kemalangan mungkin korang sakit ker .. agak2 ada tak org dtg ziarah .. hang pa pikiaq lak blik .. sekarang tuhan dah bayaq kredit kat dunia .. separuh lagi kat akhirat .. tuk minggu ni gak aku dah tak penat sgt .. coz aku pi kelas naik bas .. tp bas tggu kat dpn asrama putri .. jd aku naik basikal dari rumah mkcik aku ker dpn asrama .. lebih kurang 10 minit gak lah .. dan balik lak makcik aku amik kat dpn kolej .. lpas tu mkcik aku hntr aku dpn asrama tuk amik basikal aku .. masuk minggu ke empat lak .. mcm2 berlaku .. yg happy jer .. tentulah bersama keluarga aku .. aku tiap2 minggu balik .. yelah nk jimatkn duit tuk beli barang2 tuk wat assigmnt .. kalu aku tak blik nanty mmg aku tarak duit tuk mkn .. yelah minggu keempat ni ada hari yg aku naik taksi .. penat seh .. bgun awal2 pg .. pas tu kayuh basikl kat depan asrama .. balik minggu ni aku ada bincg ngan mak aku pasal transport .. mcm2 ikhtiar aku dan mak ku pikir .. semua kerana aku dah letih .. 2 minggu naik basikal ..  okaylah .. tu minguu ketiga dan keempat ni tak bnyk citer .. yg pasti tuk bulan 2 ni mmg best .. tunggu jer next update k .. 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...