Sunday, November 7, 2010

Lagenda Budak Tempang

Saat ini aku dah pun sedar akan wujudnya ketidakserasian aku dgn dia .. tika ini juga aku tahu yang aku tak layak nak kawan dgn dia .. hushh .. pandai gak aku menulis ni yerk .. huhuh .. hmm nk dijadikan cerita udah cukup 5 bulan aku kemalangan .. dan patah kaki .. 24 November 2010 ini adalah tarikh ptg gak bagi aku sama ada untuk mengetahui keadaan tulang baru aku yang tubuh .. sama ada tumbuh sempurna atau cacat kekal .. doktor pun kata jgn terlalu aktif sesagt .. tp selalu berjalan utk rapatkn tulang tu .. tp bila aku berjalan lama2 rasa pedih dan sakit di dalam .. ibarat api lighter dihalakan kpd kaki aku .. pedih dan sakit dan dituruti berdenyut2 .. hmm .. risau aku .. bila musim hujan ni , kaki aku selalu ngilu dan bedenyut .. org kata mungkin terlalu sejuk .. jadi mak aku soh sapu ubat yang wak bg tu .. aku pun sapulah .. alhamdulillah lepas tu kurang denyut gak .. saban hari perjalanan aku makin mudah tapi masih merasa takut dan berhati2 lagi .. sbb tulang blum tumbuh sempurna .. mungkin aku tak capik di luar .. mungkin cacat di dalam .. itu aku tak tahu .. semuanya kuasa tuhan .. dia tahu apa yang dia buat .. tentang kes kemalangan aku ni sebutan kes yang seterusnya adalah 13 Disember .. mulanya nk setle kat luar .. cepat dan mudah .. nanti gannggu aku lak kalau lambat2 .. tp bila dah dgr nasihat pembantu peguam aku, abg sham, dia kata biar lambat .. nanti doktor kata ada cacat kekal atau lambat sehat .. bleh klaim bnyk sikit insurans .. hahah .. bkn tamak k .. aku sbnrnya dah naik tension pikir soal duit ni .. diot dlm tabung haji banyak dah keluar .. mak pinjam .. bukan takat duit aku jer, duit adik2 aku pun mak aku guna .. duit adik aku yang kecik pun dah habis .. yelah sekarang zaman kejatuhan keluarga aku .. bapak aku utang keliling pingan .. beli barang guna kad kredit jer .. bila dah jadi mcm ni .. mak aku gak yang kena tampung .. bapak aku pun mana kejer .. just buat bisnes cabai jer .. ada ler untung sikit .. belanja kami anak beranak dan beli barang dapur cukup ler .. tiap2 hari aku runsing pasai bnda ni .. kalau aku berenti kat Ipoh plak .. kena bayar denda .. tahu nak duit jer org ipoh ni .. kerja ngan satu badan swasta ni (makan gaji), kompoun pelajar sana sini .. hmm .. tk paham aku lah .. apa2 lah .. janji aku akan selesaikan kemelut keluarga aku ni dgn tanggungjawab aku sbg anak sulung .. mak aku pun dah bg gree light .. mak aku kata selagi mak aku idup dan bernafas jangan risau .. semua dlm keadaan baik (padahal mak aku sendiri dah naik runsing) .. itulah kehidupan .. ada pasang surutnya .. 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...