Wednesday, December 29, 2010

Minggu Terakhir

Minggu ini adalah minggu yg terakhir tuk tahun 2010 .. 2011 bakal menengah tak lama lagi .. hmm .. agaknya2 impian aku dah tercapai ker tuk tahun 2010 .. Pada awalnya aku leh kata dah berjayalah cita2 aku .. tapi sekarang tidak mungkin .. yealah dulu time sijil aku bercita2 tinggi .. nak smbung balajr smpi PHd .. tapi sekarang diploma pun ada mslah .. bkn aku yg timbulkan msalah tu .. tp tmpat aku yang amik diploma tu yg menimbulkan keadaan mereka sndri .. ibarat perigi mencari timba .. mcm tulah .. yelah dari diorg tak tunjuk sikap diorg sbnr  .. sekarang dah bulat2 terpampang kat semua muka2 pelajar ditmpat tu .. Apakah semua ini .. mcm cter buruk aku dgr tmpt blajr baru aku ni .. dari senior smpailah kpd bbrapa org yg aku knali dlm fb ni .. hushh .. hebat gak yer tmpt aku blajar ni .. smpi 1 pelosok fb tau pasai dema .. hmm .. baiklah .. tu pasai kat Ipoh .. hari ni pnyer cter lak .. awal2 pagi aku dah bgun .. tp tak tau nk wat pew .. slalu bapak aku tk der aku ngan adik aku dok kemas rumah .. tp hari ni tak tau nk wat per lak .. mak aku ada meeting kat sekolah sepanjang minggu ni .. esok lak masa tuk mak aku kemas kelas dia lak .. hmm .. nak dijadikn crita lepas mak aku blik dari meeting sekolah, aku dan dik aku no 2 dan 4 pun pi beli barang tuk adik aku balik UTHM .. aku lak ada agenda tersendiri tuk follow mak aku .. mula2 aku pi kedai CD tuk tgk CD2 lagu terbaru (Sofazr dan Mawi) .. tapi dia kata tak sampi lagi .. jadi aku pun pi lak jmp mak aku kat Avon .. lpas pi avon tu kitaor pi lak Pasaray Minat tu beli barang2 adik aku .. time nk pi beli tu aku terserempak ngan kwn lama aku dari KKPS .. sama couse dan batch ngan aku .. kali pertama jmp dia rasa rindu lak aku kat kwn2 lama aku .. yg aku jmp ni prempuan .. kerja kat rhythm kampar ..dia kata br 5 bln kejer kat ctu .. sekarang ni dia duduk ngan opah dia .. yg lan lak ada yg dah smbung balajr kat PUO dan PSP .. dan ada tidak kurangnya kejer kat KL .. bhgn juruteknik .. bg cos lain lak .. aku tak tau .. aku ping rapat ngan bdak rumah sewa aku sem 1 dulu,  kwn rumah sewa aku sem 2, bdak kos aku sndri dan bdak2 JPP disamping semua pensayarah kolej aku .. yelah jd jpp ni semua dikenali .. 2 tahun pengalaman aku jd pemimpin dan 3 kali menjadi ketua projek besar kolej aku .. best tau .. bila diberi peluang dan kepercayaan yg tinngi .. lagi2 pensyarah yg tolong calonkan aku tuk projek2 tu .. ehh terlupa lak nak bg tau sapa nama kwn aku tu .. nama dia Saidatul Azlin .. aku ada tnya dia .. ko ada tahu tak pasai aku kmlgn .. ada .. tp tk ingt sapa yg gtau .. aku pun kata owh .. dlm kpala aku .. aku dah tahu sapa yg gtau ... diorg masih ingat kat aku lagi .. itulah yg dinamakan kawan .. jika tk der persafahaman dan niat tuk berkawan dgn tulus .. tak kan kekal hubungan tu .. berapa lama belajar bersama lama tulah kita berkawan .. lepas tu teru hilang .. nasib baik aku masih berhubung dgn diorg dlm blog dan page kitaorg .. aku harap satu hari nanti kita semua akan ketemu gak .. Good luck tuk korang .. Aku ??? ntahlah aku pun tak tau status aku mcm mana sekarang .. tp aku dan mak aku ada mcm2 plan tuk masa depan aku .. aku tetap akan teruskan niat aku tuk pegang segulung PHd .. aku akan buktikan yg aku mampu berjaya tanpa sogokan dari mana2 pihak ..mcm2 plan aku dh buat dan research .. jgn terkejut kalo aku dah berubah habis .. 27 Disember 2010 .. hari yg aku nantikan .. hmm takut seh ... tepat jam pukul 12 tegh hari aku pun on9 jap .. tp bkn on fb or blog .. aku bukak laman web SPA .. tuk tgk kptsn temuduga .. tp agak mengecewakan aku .. tarikh pemberitahuan keputusan temuduga ditunda ker 3 Jan 2011 .. so sad .. punya gementar nat tau kptsn .. last2 ditunda lak .. tp ptg tu aku try apply SPM lak .. Suruhanjaya Pendidikan Malaysia ..  Minggu ni gak .. mcm2 berlaku dlm rumah aku .. soal mkn tk perlu cakaplah .. minggu terakhir mcm2 mkn yg best dimasak oleh mak aku dan adik aku .. gembira tul aku .. selepas 6 bln lebih aku dok terlantar kat atas katil tnpa pergerakan yg normal .. sekarang adalah masa aku .. 31 Disember ni aku akan bergerak ke Melaka .. tuk bercuti2 .. sblm ke Melaka aku akan singgah rumah Mak Ngah aku yg juga bekas Cikgu .. dia juga adalah bekas cikgu kpd kumpulan Saujana dulu .. sblm shahir masuk kumpulan tu lagi .. boleh dikatakan keluarga aku semua dtg dari berpendidikan tinggi .. yg dulu asalnya seorg yg ssah sekarang dah pun berjaya .. Tahniah tuk semua sedara mara aku yg dah berjaya .. lepas ni giliran anak sedara anda lak yg akan menempa nama sbg org yg terbaik .. Insyaallah .. dgn berkat doa keluarga dan sedara2 aku, aku akan berjaya .. cuma masa sahaja yg akan tunggu .. 



No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...