Sunday, January 2, 2011

Cuti-cuti 2011 - Part 1

Kajang - itualh yang berada difikiran aku .. kat kajang ada apa .. smpai nak sgt aku pi sana .. hahaha .. kalau nk tahu kat kajang ada lagi sorang mak sedara aku .. suami dia adalah abg mak aku .. jdi ni sedara ipar aku lah .. kalao nk tahu dia ni jugak cikgu tp dah pencen .. dia smpat ajar kumpulan Nasyid Saujana (sblm shahir masuk) .. best dgn mak ngah aku ni .. dia caring sgt .. aku dan keluarga bergerak dari kampar pukul 9.30 dan smpi rumah mak ngan dlm pukul 1.20 ptg .. lama gak .. yelah bapak aku tak tau sgt jalan rumah mak ngah .. jarang pi rumah diorg ni .. ni pun kebetulan coz adik aku dah balajr kat Johor .. kebetulan mak ngah aku ni org jawa .. haaa .. hang pa jgn ingat cek tak faham bhasa jawa naa .. smpai2 jer trus masuk waktu azan jumaat .. hari tu aku dan keluarga hnya buat solat jamak taaqdim Zuhur dan Asar .. sampai2 kami semua bersembang .. smbil tu kak long siapkan mkn tuk kami .. tp tak mkn nasi coz baru jer mkn tgh hari .. kitaorg dijamu mkn buah pelam dan karipap .. kalu nak tahu mak ngah aku skunk buat bisnes catering .. tuk sekolah2 kat kwsn kajang tu .. time lepak2 tu aku bersembang ngan mak ngah aku ttg keadaan aku ... keadaan kaki aku .. cam ner leh kmlgn .. abg aby pun ada gak .. diorg tnyer apa buat skunk .. aku pun kata aku tangguh sem .. dan mak aku kata lak dah ad plan lain .. hmm aku biarkan jer mak aku cakap .. mak aku pun ada cter yg aku apply SPA .. mak ngah sokong aku apply SPA .. bkn apa blum tntu org yg ada diploma tu ada krjaya tetap .. blum tntu akan brjaya .. melainkan krja sndri .. tp kalo krja sndri tak balik model dan org tak caya .. sekurang-kurang nya ada "tiket" tuk org percaya .. dan juga sekrang kerajaan tk pndang org yg ada ilmu tinggi .. org pndang kemahiran .. kemahiran ptg .. pengalaman pun ptg gak .. tap kalao tk disusuli ngan kemahiran org tak kan amik gak .. ayat2 mak ngan aku aku jadikan pembakar semngat aku .. Terima kasih mak ngah .. kalao dulu time cuti kat rumah mak long, mak long soh teruskan .. sbb susah nk dpt peluang balajr .. tp aku jnji ngan mak long aku , kalau ada peluang dtg lagi aku akan smbg blajr .. biarlah smpi akhir hayat aku msih belajar .. krn kakak sedara aku yg dah 3 thn tk blajar coz kmlgn patah tulang peha .. kena operat dan msuk besi pun masih ada niat nak smbung blajar .. inikn pula aku .. umur dia dah 22 dan baru ada sijil .. sama ngan aku .. nasib aku ngan dia sama jer .. tp msing2 dgn impian .. InsyaAllah aku dan dia akan kecapi kejayaan .. smpai ke menara gading .. itu janji aku ngan mak long dan mak ngah aku .. aku akan buktikan org mcm aku pun layak dpt kejayaan .. hanya perlu bersabar dan berusaha .. sambil tu jgn lupa pada Doa pada yg satu krn dia beri rezeki pada kita semua .. 

P/s : sebagai pemintaan org ramai .. top 3 lagu terbaik pilihanku akan dimainkan dlm sepanjang bln 1 tahun 2011 ini .. bermula dgn lagu dikedudukan nombor 3 - Adira - Ku ada Kamu .. 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...