Saturday, January 8, 2011

Aku & Muzik

aku dan muzik tak boleh dipisahkan .. baik lagu dari radio, tv, cd2 or mana2 iklan .. semua aku amik tahu .. cakap jer lagu baru apa yg keluar .. pasti aku tahu .. semua artis aku sokong .. bkan yg takat aku knal or ada link jer .. yg baru nak naik dan best pun aku sokong gak .. senang kata kalo Akademi Fantasia tu dari musim kedua sampia ni laa yg terbaru, yg memecah tradisi orang perak<Kampar> jadi juara .. bangga bebenor aku .. bab2 sokong .. aku lebih suka sokong artis yg asal dari Perak .. mcm Zahid AF2<Teluk Intan, dah pindah> , Zul Huzaimy <Grik> .. artis lain pun aku sokong gak .. Kalo korang baca entry sebelumnya .. ada menyatakn arits2 yg ada link ngan aku .. sekarang aku dalam perancangan nak amik lagi sorang .. Iaitu Rosyam Noor .. hahah .. kerja gilakan .. tapi aku akan cuba dapatkan gak .. boleh dikatakan keluarga aku hidup dgn drama2 arahan dia dan lakonan dia .. kalo artis yg ssah dan terlibat dibelakang tabir pun aku leh dpt .. inikan pula yang popular .. yang ssahnya Abg Rosyam tk der FB personal .. dia terlalu sebuk dan tidak ada masa tuk bnda2 mcm ni .. keluarga aku ada bising gak .. yelah tk habis2 ngan arits aku dan hiburann aku .. aku ada alasan aku sendiri yg munasabah .. aku layan semua hiburan .. aku tahu kedudukan aku sbg org Islam .. aku tahu halal haram dlm agama Islam .. selagi aku tak buat bnda haram yg merosakkan diri, kaum, agama dan keluarga aku, aku cakap kat keluarga aku .. kadang2 dlm keta bapak aku layan gak lagu2 yg aku suka .. kebanyakkan lagu yg aku lyan dtg dari zaman2 mak dan bapak aku .. jadi diorg tak marah .. yg lain aku layan lagu2 bdak2 AF jer .. hiburan ni ada mcm2 jenis .. ada yg haram, ada yg halal, ada yg melalaikan diri dan ada yg mmpyi unsur yang tak baik .. kebanykkn hiburan yg aku layan stkat ni tk pernah mnyalahkan dari sisi agama .. lagu apa yg aku layan keluarga aku tahu .. diorg tak kesah pown .. aku dak ler layan hiburan2 yg menyongsang ... contoh pi kelab ker, enjoy tk tntu hala, or apa2 aja yg sedang berlaku dipersekitaran .. Ingat kata2 ni "Muzik memang akan jadi haram, jika samapi memudaratkan diri kita, melalaikan kita .. Barat lain, guna muzik tuk pesongkan akidah agama kita" .. Pegang kata2 ni .. InsyaAllah kita dilindungi dar perkara2 tak baik .. setakat ni aku berhibur dan enjoy tk pernah lupa tanggungjawab dan agama aku .. aku enjoy pada muzik dan keadaan yg sesuai .. 



Juri Pilih Kasih - RTM 2 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...