Tuesday, January 4, 2011

Cuti-cuti 2011 - Part 2

Sampai jer kami Melaka dalam pukul 5.30 petang .. sebelum tu aku dan family pi rumah mak ngah kat Kajang .. asal sampai jer aku dan yg lani angkat barang , daftar dan trus masuk bilik .. time nak daftar tu org tu mntk slip gaji mak aku .. bapak aku tk krja dah .. nak dijadikan cerita, time booking tu harga asal RM250 .. lpas tu bapak aku ckap kat owner hotel tu yg mak aku kerja ngan kerajaan .. jadi diorg bagi diskaun RM200 .. bnyk tu potong .. asal smapai jer mlm tu lain lak harga dia .. turun lagi kpd RM180 .. bayangkan lah RM70 turun harga . Mak aku punya hal coz kerja ngan kerajaan .. tu pasai aku mntk SPA .. mntak SPA masa depan terjamin .. jimat dan ada pencen .. kalau swasta mahal bebenor .. kalau org2 bandar mungkin mampu dan tak kesah kerja ngan swasta .. tgk gak ngan syarikat swasta mana .. dulu aku kerja ngan org tmpat praktikal .. gaji lebih coz dia ngan aku dah lama knal dan kerja bersama .. jadi soal gaji time tu aku tk kesah .. lagi2 bos aku time tu cina .. bkan semua swasta jahat dan kedekut .. tp ada gak MENCEKIK DARAH .. lepas satu2 dia mntk duit .. hak aku tk dpt gak .. dah 7 bln aku tunggu duit insurans aku .. mana woi org Ipoh .. hak org jgn dilambatkan .. jatuh haram nanti .. nama jer ada ustat dan ustazah .. tak kanlah soal pernigaan dalam pembelajaran mcm ni tk leh nak tegur .. silap2 gaji yg kome dpt dari Mara tu jatuh haram lak .. yelah dok lambatkan hak org .. cuba kalo org buat kat anak ko atau keturunan ko, tk rasa geram ker .. lainlah tk der perasaan langsung .. apa daa .. selagi aku tak dapt hak aku hang pa jgn ingt aku leh dok diam naa .. baiklah kita sambung lik cter percutian aku .. petang tu sempat gak adik2 aku mandi kolam .. aku sebagai fotografer just tlg amik gambar jer .. aku masih tak berani nak mandi kolam .. yelah tulang kaki aku ni masih tak kukuh .. masih lagi takut2 .. kalau2 tergelincir n patah balik ker tk ker susah .. mlm tu kitaorg lepas solat Jamak Maghrib dan Isyak, kitaorg pi mkn mlm kat Melaka .. malam tu semua mkn Seafood .. aku mkn Nasi Goreng Daging Merah Seafood .. bolehlah .. semuanya berharga RM36.30 .. RM0.30 pun berkire sgt tul org Melaka ni .. Halal sudah .. tgh tk der duit pecah time tu .. apalah .. lepas tu kitaorg pusing ayer keroh melaka .. pi lak dataran ayer keroh .. ada raptai Bandar Hang Tuah Jaya .. ada artis .. aku tunngu gak Mila keluar .. tp family aku masing2 dah penat .. pukul 10.00 kami semua gerak balik .. sampai hotel jer aku amik peluang tuk on9 free wifi kat Hotel Seri Malaysia .. owh yer aku nk gtau sikit sal Hotel yg aku duduk ni .. Dapat Pngiktirafan Hotel 3 Bintang dan Juara Pertandingan Kecantikan dan Keindahan Persekitaran .. bila aku tgk balik .. mmg layak menang kedua2 anugerah tu .. Bagus tul Hotel Seri Malaysia .. okaylah kali ni aku akan upload gmbr2 sekitar malam tu jer k .. lagi separuh akan upload dibhgian ketiga lak .. 








ni semua time dalam kereta 










ni lak sekita pukul 6 petang .. adik aku dok mandi kolam kat Hotel Seri Malaysia Melaka 





No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda dengan tidak mengeluarkan kata2 yg negatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...